Monday, October 24, 2011

alhamdulillah..sedikit demi sedikit...=)

kunun2 aku lah nih..berubah jantina lak..haha~
assalamualaikum...arini lak tangan cm rajen jek update blog..ye la..tadi ade msg ngan dak bluncas tapi die bz lak..die yang suro hapdet blog bagi ilang borink.. hehe..takde point sangat sebenanyer nak tulis coz cm bese la..idup sebagai penganggur terhormat ni tak byk sgt mende mencabar yang buat..rutin harian bangun pagi, makan..eh clap...bsuh muke n gosok gg dlu n baru makan, basuh baju, potong bawang, siang ayam n ikan, blender lade, tanak nasi, goreng ayam ..senang citer masak la..sajek jek tuh wat gempak kunun cm byk sgt pkerjaan..haha, siap2kan tok, sidai baju, kemas umah n tak lupe..ONLINE!!!! dats my feveret even laptop aku asek bukak tutup bukak tutup jek..jap on jap of..yela..nak o9 salu saket lak mate..kang dari silau 400 trus nek smpai beriban2..sape nak tanggung? akuuuu gak..hehe..
nnti jadik cenggini..takmo2!

sbenarnyer tuh bkan point sgt la..bak kate orang tuh skadar kad pengenalan jek..hehe..post b4 ni aku ade cter yang mcm ati tak tenang kan..tu lah..sbenanye after jek abes blajo arituh aku cm kalut ..org dapat kije aku kalot..kalo bleyh sme aku nak wat..sampai mase aku asek dalam dilema jek..nak g tak intrvw cni? nak g tak ntok 2nd stage intrvw sane? nak kije kat KL ke nak kije kat Jb? nak kije bese2 dulu ke nak kije btol ekot kos yg aku blajo? nak smbung blajo ke nak kawen..ups...salah2.tak kne mengene tuh..nak smbg blajo ke nak kije dlu..nak smbg kat shah alam ikot tin ke kat Jb ekot shi...haha..bak kate org sme tuh mmg dalam pale la..

then, aku rase aku cm make things complicated..mase tuh dlm bln 8..tyme poser..kbetulah kak su baru deliver her 2nd hero..so, aku la jadi mak bidannyer..eceh..haha..tak la..jadi pembantu peribadi kat umah die jap slame sbulan..sbuln tuh..makaish..kat ctu la aku stat benti jap jd job hunter.. b4 g umah kak su kat Keyel tuh lak aku fail moto..moto beb boleyh fail..salu mrempit ok jek..tyme JPJ aku jadi cm org tak pnah blajo moto..haha..wlaupun sday aku g gak umah kaksu..hajat nak repeat dalm mase terdekat..tapi femly 1st beb..korban la cket mase ape slhnye kan..hehe..credit 2 me..clap3~
tgk la misai die tuh..mane tak glabah..hanye skadar gambo hiasan..hehe..maap pkcik~
Kat umah kak su tulah aku cm pk2 kalo kite buat dengan tergese2 mmg tak jadik..aku plan la slow2, abeskan moto dlu..then baru blajo kete, amik test, a lulus carik kije bese2 dlu skejp n kalo ader pluang smbung study...taun ni baru aku tau aku ader problem glabah tyme JPJ..debar tuh mmg cm nak gugur la jantung..salu tyme pekse o wat presentatn tak sgelabah cmni..aku pk gak cmner aku nk atasi ktakutan ni .mende tuh mmg jadi nitemare tau..salu jek mimpi bende alah trek moto bulat no 8 tuh ngan titi tempat aku jatuh yang skaligus menyebabkan aku fail tuh..jiwe cm tak tentram jek..bgun tdo pun jadi tak best..
abaikan gambo beskal tuh bagi nampak real..haha~

jadik.aku duduk termenung seketike mengenangkan nasibku ini.wah ayat..haha..aku tau mende sme neh datang dari Allah ..die mmg nak menguji kite supaya kter egt kat die.so dalam mase tuh plak bln ramadhan..bln pnoh berkat..aku tak lpas pluang manjekan dri dengan allah..mintak pertolongan dari DIA .. Hilangkan rase nebes n arap2 berjaye dpat lesen P...last2..pas aku blik umah tyme raye tuh aku trus repeat JPJ moto n alhamdulillah lepas..syukor gle..xcited la sgt tyme tuh wlaupun mende tuh bese jek bagi korg ..tapi aku rase cm 1 bebanan ilang..fokus ntok kete lak..n mende yang same gak jadik.smggu b4 amik JPJ aku da glabah..tmimpi2 plak kat tempat bukit tuh takot tak lpas..haha..lawak tol..tyme blajo ok..aku takot tyme test jek..n mende yang same aku wat gak..mintak pertolongan ngan tuhan..n alhamdulillah aku lulus dengan jayenyer tanpe siaran ulangan.. prasaan nebes tuh ilang tyme JPJ..btol.aku tak tipu..itulah kuasa Allah.balik tuh raser cam nak terbang jek cm supermen.. tapi mak egtkan..wat solat syukur..baru la tersedar balik..sme dtg dari DIA jugak.



tulah sdikit sbyk cter hati tak tenteram aku..raser beban tuh dah ilang sikit demi sikit..skang cari kije smentare lak b4 smbg..arituh ade parkson offer jadi penyelia tapi aku hold dlu coz ngah blajo kete ..nnti aku update ngan die balik la..moral of da story..setiap apa yang kita buat, kejayaan yang kita perolehi semua atas kehendak Allah taala..tak perlu berbangga dengan kejayaan diri kerana lumrah hidup kadang2 kita kat atas..kadang2 kita kat bawah..n wlau dalam kesusahan cmner skali pun sntiase egt yang kita masih ade Tuhan..=)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

besday gurl..bagi adiah pat!!

Daisypath Happy Birthday tickers

dcni...memori tercipta...