Sunday, March 3, 2013

aku yang tersakiti..cewahh

assalamualaikum...
rasernyer lamer tak berblog..yela smenjak masuk ke alam pkerjaan ni mmg cm tak ckup maser..life byk dihabeskan ntok kerja..kerja n kerja agi...pagi g kerja..blk sambg agi wat kije kat umah..adoyai...tapi yang pasti aku akn wat blog kalo aku raser aku btol2 nak wat..hehe..so, diswek cm takdek kije yg aku wat kat umah .just g inspect jek kol 10 am td (kijer gak la tuh!!) he...

tapi aku raser mggu ni mmg mggu paling byk dugaan yang aku trima..bertimpa2..smpai aku tak larat nak tggung tuh sme..kater org dugaan tuh mmg Allah turunkan kat setiap manusia..dgn dugaan tuh kiter jadi lebih matang dan yang penting..kiter akan mengingati Allah n akan dekatkan kiter ngan die...its true..aku tak nafikan yang lately aku cm byk lalai n leka ngan amalan duniawi. semayang lewat..ngaji pun jarang2..utamakan tido dari wat kije yang berpekdah n jrg tpon femly..n byk lagi la..

so aku cter cket la pengalaman2 yang wat aku down gler ..

First: hubungan aku ngan c die da makin renggang..aku tatau salah sape..tapi cm salah aku..hehe..cmner nak wat..aku kol byk kali die tk agkat..still marah lagi ker kat aku..padahal aku wat tuh ntok bekkan keadaan..crius aku rendu gler ngan die..time aku terime dugaan2 kat bawah2 ni  aku ade gak  kol die..at least dapat la kurgkan cket tekanan yang aku hadapi ni...tapi tiap kali aku cuba kol die tak agkat..kecewa gak la.. tapi takpe..aku masih ader Allah n famly..aku still kuat ..

second: 1st kije aku dkejutkan ngan tepon dari bank..die ckap aku da wat silap coz da hantar emel yang yg mengatakan property yg aku value tuh tak suitable ngan market value yg aku dapat. should be discus ngan dorg dlu..bler HQ da ngamuk sok boss tau la..aku tak tau la aku ni jadi mgsa keadaan ker atau aku btol2 salah..coz aku wat pun atas advice dari staff company tuh gak..pgkat lagi tggi la dari aku..tapi yang kne aim aku..mmg raser dunia ni tak adil la tyme tuh..crius aku mmg sdayh gler la..sme salahkan aku...tapi aku kuatkan jugak..tak nanges..um..

third: pas tuh aku balik kije ngan hati yg tak tenang..byk mende aku pk..sian kat borrower pun 1 coz die mmg bek..n aku dpt tau yg borrower tuh nanges kalo loan die tak approve...sme da sign..saper nak bayo umah die oii?? takkan aku kowt..haha..ok2..crius balik..nk djadikan cter aku balik tuh hujan punyer la lebat..n air naik kat jalan yg aku nak balik ..mmg  jem gler..aku cool agi..tapi hati da debar2 la coz umah sewa aku mmg terkenal ngan kawasan banjir..sesampai jek kat umah aku tgk air tak naik..lega ckit..then masuk2 umah aku pun tunaikan solat asar gajah..nak wat caner jem kat tempat yg tak xpect leyh jem.then dugaan maha hebat datg leskali ..benda yg aku tak minx jadik tuh leyh terjadi.umm.. ujan trun dgn lebatnyer dtambah plak air kat laut blkag tuh pasang watkan umah aku tuh banjir jugak malam tuh..aku egt air naek slow..tak smpai stengah jam air nek smpai lutut..naseb bek jirn sbelah prihatin n tlg kitorg yg blur2 bru 1st time kne banjir(maklumla baru 3 bln dok umah tuh)

so esoknyer aku amik emergency leave even hati aku still tak tenang ngan pggilan tpon dr bank tuh n tak setel agi.air pun surut cpat so aku amik ksempatan kmas2 rumah la..busuk gler kot air tuh.raser cm kerbau bkubang pun ader..alahai...tapi dlm maser aku amik emrgency leave tuh ptg tuh gak aku smpat g MBJB ntok wat carian maklumat..kije lagi .tgk kan...gler tak best life aku.ngan femly pun aku tak cter time tuh..takot kne marah agi..arituh aku dgil tamo cari umah len..hehe..bkn takmo..tapi sbb umah sewa aku ni dkat ngan tmpat kije n sewa die pun ok la..mampu nak bayo..he

fourth: aku nek2 kije jek hape agi..kne maki la ngan bos..mmg nak nanges la tyme tuh..tapi aku pk balik mmg bukan salah aku..aku tatau n opkos la kne ekot ckap org atasan..crius aku bengang gler..raser cm nak nages n lemah jek tyme tuh..tapi naseb bek aku da prepare fizikl n mental da..so aku leyh kontrol la..ciket...hehehe..hasil dari tuh aku kne inspect sme comparable sp..crius shit..aku benci org yg wat aku jadi cmtuh..eh..astaghfirullah...jgn2..tuhan marah...ok..aku da kontrol mara da..=)

then cm bese..kalo dah dugaan timpe2 cmni aku hanyer egt tuhan jek..aku yakin tuhan trunkan ni sme sbb die sayang aku..die nak uji keimanan aku..pada die aku curahkan segala kekusutan.n pada die jugak aku mintak ptunjuk, kuatkan semangat, tenangkan fikiran, mudahkan jalan aku..solat hajat n ngaji....tenang

n alhamdulillah mslah yg aku hadapi makin ok..umah pun da kembali cm sdia kale cume aku nak pndah gak la scepat mungkin. repot last wek pun aku da setelkan..repot yg problem tu pun da setel..cume....takpe la..hehe..aku harap aku akan jadi lebih tabah selepas ni..n aku yakin dalam kiter ditimpa musibah still ader org len yg kne lagi teruk n maha hebat dari kiter..bykkkan bersabar..Allah pasti akan bersama kita.


P/s: sedekahkan alfatihah pada pejuang tanah air yang terkorban di Lahad Datu. n doakan keamanan ntok bumi Malaysia supaya kiter dapat mengimarahkan ke jalan Allah...Al-fatihah~


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

besday gurl..bagi adiah pat!!

Daisypath Happy Birthday tickers

dcni...memori tercipta...